snowday.

Det ska snöa idag, på riktigt.
Jag har inte sätt snö på 3 år.
Vill ha snö.
Det kan, i bästa fall, komma lite grått slask från himlen. Tokyokanerna väntar spänt på dessa dagar. Idag är en sådan dag. Det rapporteras på nyheterna med en uppspelt vädertjej i vita skidkläder mitt i Tokyo. Alla i studion Oooo-ar. De pratar om hur mysigt det ska bli.
Kiyo lovar att smsa mig vid första antydan till snö. Lite rörande. Som Svensk så är jag inte jätte imponerad. Jag vill ha den där snön som täcker allt, dämpar allt. Den snön som faller på eftermiddagen i stor flingor och förvandlar allt till rosa, vitt och marinblått. När luften blir helt krisp klar och inte så kall.
När man är på väg hem och man är den första som stör det perfekta snötäcket.

Suck. Grått slask.



Update:
Det har utlovats snö kl 15:00.

0 comments: