Service smervice

I detta land där "the elevator girl" kan få en o känna sig som om man kommit hem när man går in i just hennes hiss för en 4 sekunders lång resa eller mannen som packar ner ens varor i affären lyckas lysa upp hela ens eftermiddag med sitt otroligt trevlig bemötande, i ett sådant landet måste det ju finns en motpol.
Denna motpol är Japans taxichaufförer. De är de mest otrevliga och ohjälpsamma människor.
De har en spak där framme vid ratten som de öppnar och stänger taxidörren med så att de aldrig behöver kliva ut.
Så när jag står där i Ebisu i ösregn med en 3 åring, en barnvagn plus bebis, påsar och packning och den jävla, lata jäveln till chaufför inte lyfter ett finger för att hjälpa mig fälla ihop barnvagnen och lägga ner väskorna i bakluckan. Folk efter mig surnar till, det tar för lång tid det mumlas, taxibilarna bakom tutar. Då, där, så brister något och jag vänder mig om till de cirka 20 människorna bakom mig i taxikön, hytter min näve och skriker "this would not have happened in Halmstad..."


0 comments: