Japanska hemmafruar super till det...

Momos klassmammor hade hyrt att rum i en restaurang, något man kan göra på de flesta ställen. I det ingår det obegränsat med dricka och en enorm mängd mat som lassas in fortare än man hinner äta.

Jag släpade mig verkligen dit, hade de absolut lägsta förväntningarna.
Att betala 4000 yen för att sitta där och dricka te, på sin höjd ett glas vin och lyssna på hur de klagar på sina svärmödrar, skator och futoner.
Så, att se dess timida, lugna varelser förvandlas till gapiga, vilda tonåringar (på ett bra sätt) utan man och barn i närheten var en otrolig överraskning.
Det skämtades rått om den nya manliga läraren. De skämtades om de egna tillkortakommanden och olyckor.

Jag måste säga att jag trodde jag hade dem i min dosett, trodde de var väl placerade och orubbliga. Men icke, som så mycket annat här i japan så tar även hemmafrun en ny skepnad och jag måste omdefiniera dem.
Fan också.






Färskpotatis sallad. I Frankrike och Italien slängde de ut nypotatisen men här i Japan uppskattas den (nästan) lika mycket som i Sverige.


Huvudet av en tonfisk, grillat med en form av majonnäs röra på. En av mina favoriträtter.


Skivad oxstek som man lägger i ångbakat bröd med färsk lök och mustard (kommer inte ihåg vad det heter på svenska just nu)
Det hivades in runt 12 olika rätter. Inte en enda va sushi... bara så du vet.

0 comments: